La doi ani şi jumătate de la achiziţia uzinei din Craiova, Ford a asamblat aproximativ 400 de autovehicule. Potrivit contractului, compania poate fi sancţionată daca produce mai puţin de 200.000 de vehicule anual. Nu are însă de ce să-şi facă griji - doar lucrează cu statul român. Ba mai mult, a îngroşat obrazul şi a cerut reanalizarea unor clauze din contractul de privatizare, ca să primească mai multe înlesniri de la stat, deşi beneficiază deja de facilităţi de zeci de milioane de euro, se arată în ediţia de joi a Financiarul.
AVAS a început deja demersurile pentru constituirea unei comisii interministeriale, care să le dea celor de la Ford tot ce-şi doresc. Autoritatea pentru Valorificarea activelor statului susţine că trebuie să-şi mulţumească partenerii, dacă vrem să realizăm programul de restructurări şi de investiţii şi să ieşim din criză.
Ford Motor a achiziţionat în septembrie 2007 un pachet de 72,4% din acţiunile Automobile Craiova pentru 57 de milioane de euro şi a primit ajutoare consistente din partea statului român în schimbul unor angajamente privind producţia şi numărul de locuri de muncă.
Comisia Europeană a analizat tranzacţia şi a ajuns la concluzia că guvernul român a acceptat un preţ de vânzare prea mic. A cerut aşadar autorităţilor de la Bucureşti să recupereze peste 27 de milioane de euro de la Ford, sumă considerată ajutor de stat ilegal.
Pe de altă parte, Societatea Academică din România a anunţat săptămâna aceasta că a câştigat, la Curtea de Apel Bucureşti, procesul privind desecretizarea contractului de privatizare a societăţii Automobile Craiova.
Antena3