Acordul reduce salariile mediile şi bonusurile pentru muncitorii cu ora la circa 55 de dolari pe oră în acest an, de la peste 70 de dolari pe oră când Ford negocia cu sindicatul în urmă cu doi ani.
Cifra este de aşteptat să ajungă la circa 50 de dolari pe oră până în 2011, aproape la paritate cu cât plătesc japonezii pe muncitorii lor americani care nu sunt membri de sindicat.
Costurile cu munca reprezintă doar circa 10 procente din costul total de producţie al unui autovehicul în SUA, dar producătorul a fost presat să elimine diferenţele de salarii şi bonusuri faţă de rivalii japonezi.
De asemenea, şi General Motors Corp şi Chrysler LLC sunt obligate să aducă veniturile salariaţilor lor la un nivel competitiv cu Toyota sau alţi producători japonezi, confor, termenelor şi condiţiilor din planul guvernamental de salvare.
Chrysler şi GM au primit 17,4 miliarde de dolari din partea statului ca împrumut din partea statului.
Ford are circa 42.000 de angajaţi acoperiţi de contractul cu sindicatul, iar aproape jumătate din economia de jumătate de miliard de dolari va veni din eliminarea bonusurilor de performanţă sau prima de Crăciun.
Ford a raportat un record de 14,7 milliarde dolari pierderi pentru 2008, dar a declarat că a găsit lichidităţile necesare pentru a traversa criza fără împrumut guvernamental.
Antena3.ro