Flamingo, retailerul de produse electronice, electrocasnice şi IT&C va închide până la sfârşitul lui ianuarie aproximativ 15 magazine, cu suprafeţe mici. Măsura se datorează scăderii vânzărilor, pe fondul diminuării consumului.
"Am putea închide, cu aproximaţie, 15 magazine, până la sfârşitul lunii ianuarie. Este vorba de unităţi cu suprafeţe mici de vânzare, între 100 şi 200 de metri pătraţi. Vor fi închise în special magazine Flamingo Computers, dar şi din reţeaua Flanco", a declarat, marţi, agenţiei Mediafax, directorul executiv al grupului, Jiri Rizek.
Flamingo a vândut cu 10% mai puţin în decembrie, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2007, deoarece consumatorii au cheltuit mai puţin, iar condiţiile de creditare s-au înăsprit.
Planurile de extindere a reţelei au fost amânate cu un an sau doi, Rikek adăugând că grupul nu va închide magazinele Flanco World, cu suprafeţe de vânzare de peste 1.000 de metri pătraţi.
Numărul inaugurărilor se va situa cu mult sub media de zece noi magazine din ultimii doi ani însă retailerul va deschide în acest an cel puţin o unitate Flanco World, în centrul comercial Grand Arena din Berceni, fiind posibil să mai deschidă şi alte unităţi comerciale.
Reţeaua Flanco World numără, în prezent, 29 de magazine.
Antena3.ro