În 2011, România era prezentă cu 37 de companii, ale căror venituri cumulau 39,6 miliarde de euro.
OMV Petrom este cea mai bine plasată companie în clasament, pe locul 18 în regiune, în scădere de pe 16 în 2011.
Pe următorul loc se află Rompetrol Rafinare, pe 41, faţă de 42 în 2010, urmată de Automobile Dacia (45 faţă de 41) şi Petrotel Lukoil (111 faţă de 118).
În top se mai regăsesc BAT România (118), Kaufland România (121), Lukoil România (135), Renault Industrie Roumanie (153), ArcelorMittal Galaţi (155) şi E.On Energie (164).
Din cele 35 de companii româneşti din clasament, 14 au urcat în top, 10 au coborât, iar cinci au intrat pentru prima dată în clasamentul celor mai mari 500 de companii din Europa Centrală.
Companiile care au intrat în top 500 sunt Electrica Furnizare (205), Ford România (428), Dedeman (441), Samsung Electronics (451) şi CE Oltenia (484).
Din top au ieşit Michelin, Electrocentrale Bucureşti, Cargill, CFR Călători şi Asirom.
"Anul 2012 a fost un an dificil, atât pentru România, cât şi pentru Europa Centrală. Cu toate acestea, România şi-a menţinut locul în clasament, în ciuda numărului mai mic de companii. 14 companii au urcat în clasamentul din acest an, două dintre ele având o ascensiune de 74, respectiv 70 de poziţii. Totodată, avem 5 companii nou-intrate în clasament, faţă de numai 4 în 2012, ce-şi desfăşoară activitatea în diferite domenii. În concluzie, multe dintre companiile locale au înregistrat performanţe notabile anul trecut, deşi mediul de afaceri rămâne incert", a declarat Ahmed Hassan, managing partner Deloitte România.
"Deşi zona Euro îşi revine cu paşi mici, companiile trebuie să-şi păstreze prudenţa, deoarece criza nu s-a încheiat încă. Europa de Vest este prima regiune care înregistrează rate pozitive de creştere, dar acestea sunt încă reduse şi insuficient susţinute de centrul şi sudul Europei. Mediul de afaceri rămâne vulnerabil, ca urmare a unui sistem bancar slăbit, a unui şomaj ridicat şi a frământărilor sociale şi politice", a declarat George Mucibabici, preşedinte Deloitte România.
În premieră, raportul prezintă componenţa consiliilor directoare şi de administraţie din companiile regionale. În România, femeile şi managerii străini reprezintă 17,1%, respectiv 35,5% din numărul total de membri ai consiliilor directoare, procente semnificativ mai ridicate decât media înregistrată la nivel regional (12,2%, respectiv 23,8%).