Sergio Marchionne are un termen limită de o lună pentru aceasta, şi a venit la Berlin la puţin timp după ce a semnat un parteneriat cu Chrysler . Planul său este de a muta divizia auto a Fiat într-o nouă companie, care să includă Chrysler şi GM Europa, pe care să o listeze la bursă.
?Un acord ar trebui semnat în 30 de zile?, a declarat el într-un interviu pentru Financial Times, referindu-se la Opel, iar acţiunile Fiat au crescut 6.5 procente la bursa din Milano.
Parteneriatul cu Chrysler şi Opel corespunde planului lui Marchionne de ieşire din criză pentru Fiat. El a declarat anterior că un producător auto trebuie să fabrice peste 5 milioane de maşini pe an pentru a face profit, iar în decembrie aprecia că Fiat nu are puterea de a supravieţui solitar crizei.
Se apreciază că Fiat, Chrysler şi GM Europa ar avea venituri anuale de 80 miliarde euro şi o producţie de 6-7 milioane de maşini pe an. Noua firmă ar fi a doua din lume, după Toyota, mai mare decât General Motors sau Ford, şi comparabilă cu Volkswagen.
Sub acelaşi acoperiş se vor afla Fiat, Opel, Vauxhall, Saab şi Chrysler, la care Fiat a acceptat să preia o cotă de 20%, ce poate ajunge la 51 procente dacă plăteşte masivele împrumuturi de stat.
Cea mai mare opozoiţie la un acord Fiat -Opel vine de la sindicatele celor două. Ele se tem că se va ajunge la reduceri ale costurilor ce va însemna închidere de fabrici şi concedieri.
Se crede că Marchionne va cere Marii Britanii şi altor state europene garantarea unor împrumuturi, pentru că acesta consideră că este important pentru Europa în mijlocul crizei.
?Aceasta este o adevărat oportunitate pentru UE de al lucra ca o uniune. Dacă nu facem aceasta, este un eşec al eforturilor noastre de a crea o piaţă unică."
Antena3.ro