Fiat şi Chrysler au termen limită pe 30 aprillie pentru preluarea pachetului de acţiuni de către italieni în schimbul tehnologiei pentru maşinile mici, dar Chrysler trebuie mai întâi să obţină concesii din partea creitorilor şi sindicatelor dacă doreşte să o atragă pe Fiat.
Discuţiile cu sindicatele se vor relua luni, după o pauză de două săptămâni, a anunţat liderul sindical Ken Lewenza. Dacă până la dat de 30 aprilie nu este obţinută alianţa cu Fiat, guvernul american a ameninţat că nu mai acorda ajutoare, iar Chrysler va fi vândută pe bucăţi.
Marchionne a precizat că există 50% şanse ca afacerea să pice din pricina lipsei de progrese în discuţiile cu muncitorii din SUA şi Canada.
?Dialogul este nesincronizat. Cred că ei trebuie să vadă în ce situaţie este industria?, declara Marchionne. Acesta a precizat că nimeni nu doreşte să excludă sindicatele de la discuţii, dar acest lucru se va întâmpla dacă se declanşează procedurile de faliment.
Pe de altă parte, vicepreşedintele Chrysler, Jim Press, se declara optimist că înţelegerea va fi semnată până la termentul limită. Conform schiţei de contract, Fiat nu se angajează să aducă bani sau să preia datoriile Chrysler . Din acest motiv şi din cauza absenţei unui ajutor suplimentar faţă de cei 6 miliarde de dolari de la guvern, pun sub semnul întrebării modul cum va supravieţui Chrysler până ce parteneriatul începe să funcţioneze.
Antena3.ro