Facebook îşi încurajează angajaţii să treacă de la iPhone şi iPad la smartphone-uri şi tablete Android, pentru a afla din proprie experienţă cum pot îmbunătăţi aplicaţiile companiei pentru cea mai răspândită platformă mobilă din lume, potrivit Forbes.
Decizia celei mai mari reţele de socailizare subliniază una dintre principalele obstacole pentru sistemul de operare dezvoltat de Google. Majoritatea executivilor din Silicon Valley sunt utilizatori iOS, platforma Apple având în consecinţă prioritate la dezvoltarea de aplicaţii noi, inovatoare, sau la rezolvarea unor probleme existente.
Spre exemplu, cunoscuta aplicaţie foto Instagram a fost disponibilă exclusiv utilizatorilor Apple timp de aproximativ doi ani, fiind lansată şi pentru Android abia în luna aprilie a acestui an.
Android şi iOS îşi împart 85% din piaţa smartphone-urilor la nivel mondial, potrivit datelor companiilor de cercetare.
În trimestrul al treilea al acestui an, dispozitivele Android au înregistrat vânzări de 104,8 milioane de unităţi, reprezentând 68,1% din piaţă, faţă de 46,9% în perioada corespunzătoare a anului trecut. Totodată, iPhone-ul s-a vândut în 26 milioane de exemplare, cu o cotă de 16,9%, cu puţin timp înainte de lansarea iPhone 5, care potrivit analiştilor va susţine vânzările Apple în trimestrul al patrulea.