Creşterea siguranţei şi a calităţii serviciilor oferite clienţilor noştri au fost prioritare, în toţi aceşti ani fiind investite peste 5,12 miliarde de lei, în principal pentru reabilitarea şi modernizarea reţelelor de distribuţie.
Astfel, reţeaua de gaze naturale a fost modernizată pe o lungime de aproape 6.350 de kilometri şi a fost extinsă pe o lungime de circa 1.250 de kilometri. În ce priveşte reţeaua de energie electrică, aceasta a fost modernizată şi reabilitată pe o lungime de circa 2.700 de kilometri, extinsă pe o lungime de peste 1.100 de kilometri pentru racordarea de noi consumatori, iar 2.550 de posturi de transformare au fost înlocuite sau modernizate.
În ultimii ani‚ E.ON a acordat o atenţie deosebită proiectelor de modernizarea şi integrare în sistem SCADA a 26 de staţii de transformare din zona deservită, precum şi montării de contoare inteligente la consumatori pe parte de energie electrică şi gaze naturale. Programele E.ON pe termen mediu şi lung prevăd în continuare investiţii în automatizarea reţelelor de distribuţie, atât în staţii de transformare, cât şi în reţele de medie tensiune.
„Reţelele de distribuţie necesită în continuare investiţii masive, pentru că încă din 2005, când le-am preluat de la stat, acestea aveau un grad de uzură avansat. Pentru a realiza acest efort investiţional este nevoie de stabilitate şi predictibilitate legislativă și fiscală, nu am vrea să mai vedem taxe şi impozite introduse peste noapte sau modificate fără o minimă consultare prealabilă”, declară Frank Hajdinjak, Director General al E.ON România.
În prezent, E.ON asigură electricitate şi gaze pentru peste 3 milioane de consumatori din 20 de judeţe, cu circa 457.000 mai mulţi decât avea în portofoliu în anul 2005. E.ON este primul furnizor integrat, dar şi primul distribuitor integrat de gaze naturale şi electricitate. Compania asigură electricitate în peste 2.540 de localităţi şi gaze naturale în peste 1.000 de localităţi.
Începând cu anul 2005, E.ON România a susţinut cu peste 7,8 milioane de euro numeroase proiecte de responsabilitate socială destinate comunităţii, numărul total al beneficiarilor acestor iniţiative ridicându-se la aproximativ 235.000.
Educaţia este unul dintre domeniile pe care compania le-a susţinut prioritar, iar o atenţie aparte a fost acordată şi încurajării iniţiativelor şi proiectelor din sănătate, cultură sau sport.
Educarea populaţiei privind respectarea regulilor de siguranţă la utilizarea diferitelor forme de energie a fost o altă direcţie strategică urmărită de E.ON, fiind derulate mai multe campanii de informare împreună cu Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, între cele două instituţii fiind semnat un parteneriat în premieră în România.