Piața de distribuție de carburanți din România este dominată de cinci companii care învârt anual afaceri de 6,8 miliarde de euro, adică echivalentul a circa 6% din PIB. Mai exact cam cât reprezintă agricultura întregii țări. Business-ul lor s-a construit în special în ultimii 12 ani, perioadă în care a avut loc o dezvoltare masivă a rețelelor, fie prin amplasarea de stații în locuri noi, fie prin achiziții de la benzinarii independenți. Una dintre societăți, Petrom, a plecat însă cu câțiva pași mai înainte, pentru că a moștenit o bună parte din fostele stații PECO. Astăzi, noțiunea de profit este stăpânită doar de două dintre cele cinci companii, Petrom și Mol, în timp ce restul, Rompetrol, Lukoil și Agip, adună pierderi. Profitul Petrom (care deține și brandul OMV) vine de la monopolul pe care societatea îl are în sectorul de ...
Afla de pe Income Magazine care sunt locurile "de aur" ale benzinarilor, cum se imparte Romania intre cinci titani ai petrolului si vezi care sunt strategiile acestora