România a epuizat locurile bune pentru amplasarea benzinăriilor. Ieşirile din oraşe, drumurile naţionale şi, mai nou , cioturile de autostrăzi, sunt împânzite de şase branduri care se luptă pentru atragerea clientelei. Austriecii de la Petrom mizează pe o reţea extinsă în toată ţara, pecalitate şi pe preţuri joase. Ruşii de la Lukoil le ţin isonul şi au plantat benzinării în imediata lor apropiere. Kazahii de la Rompetrol au atacat zonele rurale cu o reţea de staţii expres şi partenere, în timp ce ungurii de la Mol au forţat doar marile municipii. Italienii de la Agip s-au concentrat doar pe Bucureşti şi sud-estul ţării. Puterea celor cinci a eliminat treptat "independenţii".
Piața de distribuție de carburanți din România este dominată de cinci companii care învârt anual afaceri de 6,8 miliarde de euro, adică echivalentul a circa 6% din PIB. Mai exact cam cât reprezintă agricultura întregii țări. Business-ul lor s-a construit în special în ultimii 12 ani, perioadă în care a avut loc o dezvoltare masivă a rețelelor, fie prin amplasarea de stații în locuri noi, fie prin achiziții de la benzinarii independenți. Una dintre societăți, Petrom, a plecat însă cu câțiva pași mai înainte, pentru că a moștenit o bună parte din fostele stații PECO. Astăzi, noțiunea de profit este stăpânită doar de două dintre cele cinci companii, Petrom și Mol, în timp ce restul, Rompetrol, Lukoil și Agip, adună pierderi. Profitul Petrom (care deține și brandul OMV) vine de la monopolul pe care societatea îl are în sectorul de ...
Afla de pe Income Magazine care sunt locurile "de aur" ale benzinarilor, cum se imparte Romania intre cinci titani ai petrolului si vezi care sunt strategiile acestora