Antena 3 CNN Economic Companii De când această companie a venit în România, ţara noastră s-a schimbat radical. 3.500 de oameni lucrează pentru ei

De când această companie a venit în România, ţara noastră s-a schimbat radical. 3.500 de oameni lucrează pentru ei

O.P.
1 minut de citit Publicat la 13:09 11 Ian 2013 Modificat la 13:09 11 Ian 2013
De când această companie a venit în România, ţara noastră s-a schimbat radical. 3.500 de oameni lucrează pentru ei
 McDonald's este pe piaţa din România de 18 ani. În prezent, are 3.500 de angajaţi, dar din 1995 încoace peste 23.000 de persoane au lucrat la cunoscutul lanţ fast-food. Astăzi, mai mult de o treime dintre angajaţii acestei companii sunt elevi şi studenţi. Sistemul este foarte bine pus la punct, astfel încât prima promovare poate avea loc chiar şi la două luni de la angajare.

Dincolo de zâmbetul afişat de un angajat al companiei americane atunci când te întreabă ce vrei să comanzi, se ascund ore de training, disciplină şi de lucru contra cronometru. Dacă toate lucrurile par să funcţioneze brici acum, care era atmosfera în 1995, atunci când compania se pregătea să îşi facă apariţia pe piaţa autohtonă? Şi cine sunt oamenii care au făcut parte din prima generaţie de angajaţi ai McDonald's? Şi, mai ales, unde se află acum? În România anului 1995, puteai număra pe degete multinaţionalele prezente pe piaţa autohtonă. Astfel, ocaziile, rare şi slab promovate, trebuiau prinse din zbor.

Aşa s-a întâmplat şi cu cei care au încercat şi au avut şansa să fie selectaţi în ceea ce a reprezentat aventura deschiderii acestor restaurante în România. Sunt oameni care au văzut dincolo de brand şi care au considerat McDonald’s o adevărată şcoală de management american într-o Românie care abia atunci se lămurea cu privire la crearea unui business adevărat, care funcţiona după mecanisme occidentale. Sunt trei poveşti ale unor oameni de top al căror început de carieră are un numitor comun: McDonald’s.

Trei oameni care astăzi sunt lideri în diverse domenii şi care au folosit şcoala McDonald’s după principiul „ţi se oferă, dar nu îţi bagă nimeni în traistă”. Mulţi au ales această companie pentru că era un brand, unul dintre puţinele prezente atunci pe piaţă, şi una din rarele ocazii, la acea vreme, de a face cunoştinţă cu lumea corporatistă.

Citeşte mai multe despre acest subiect, pe www.incomemagazine.ro




×
x close