Narcis Pascu, preşedintele Sindicatului Unit Tarom a explicat, în direct la Antena 3 CNN, cum s-a ajuns la această situație.
"În situația aceasta s-a ajuns datorită faptului că toate guvernările din ultimii 33 de ani au avut numiri politice la compania TAROM, numiri politice care nu au făcut bine absolut deloc.
Gândiți-vă că TAROM, oriunde vă duceți dvs. în lume, vedeți avionul TAROM și vedeți România. De fapt, toate conducerile politice au căpușat această companie în ultimii 33 de ani. Și s-a ajuns la o situație în care compania trăiește de astăzi pe mâine.
Campania noastră presupune niște lucruri foarte simple. Angajații TAROM, foști angajați ai companiei TAROM, membre de sindicat, inclusiv cetățenii României care doresc să salveze brandul, brandul de țară TAROM, pot face donații într-un cont pe care noi, Sindicatul Unit TAROM, îl vom specifica pe toate căile de mass-media, tot ceea ce înseamnă publicitate, în așa fel încât, la un anumit moment dat, dacă comitetul de conducere al sindicatului și Adunarea Generală va decide că este necesar și o subscriere publică de capital, vom face toate demersurile pentru ca TAROM să vândă către angajații săi, către cetățenii României, o parte dintre acțiunile sale.
Citește și: Compania TAROM se disociază de apelul pentru donații inițiat de un sindicat
Avem toate speranțele cetățenii României că vor să salveze compania TAROM. Compania TAROM nu mai poate fi salvată de către guvernanți. În cei 33 de ani și-au bătut joc de acest brand al României. Deci numai salariații companiei TAROM și cetățenii mai pot salva compania.", a declarat liderul sindical, la Antena 3 CNN.
"Compania TAROM se disociază de apelul pentru donații inițiat de un sindicat. În acest moment, considerăm că datoria TAROM este față de români, nu invers
TAROM transmite un mesaj ferm de disociere față de un demers de donații publice inițiat de unul dintre sindicatele companiei. Datoria noastră este față de pasageri și de români în general, față de cei care aleg serviciile companiei și cărora suntem datori să le oferim tot ce avem mai bun în schimbul încrederii pe care o investesc în noi. Un demers menit să inverseze acest raport nu este nici util, nici binevenit. Compania TAROM trebuie să se reconsolideze și să se revitalizeze, urmând un plan clar de restructurare. Și va reuși.
Acest demers nu reprezintă poziția TAROM. Mai mult decât atât, vorbim despre o acțiune publică inițiată într-un moment total nepotrivit. Este prima zi din anul cu numărul 70 al companiei TAROM. Este regretabil că acest moment aniversar este distorsionat de astfel de acțiuni.
Orice altă poziție nu reprezintă viziunea și voința TAROM. Respingem orice fel de atac asupra capitalului de încredere al companiei, la care lucrează nenumărați specialiști de bună credință.
Acum 69 de ani compania TAROM și-a (re)dobândit independența. Fără susținerea constantă și fără încrederea românilor nu am fi reușit să marcăm nenumăratele momente importante din istoria noastră. Acum, după 69 de ani, avem șansa unui nou început pentru TAROM și da, avem nevoie de încrederea și susținerea românilor, dar nu exprimată în donații de 1 leu. Raportul corect este invers, TAROM trebuie să demonstreze pasagerilor că este o companie care poată să redevină ce a fost și chiar mai mult decât atât, prin zboruri sigure și plăcute, prin servicii premium, la prețuri competitive.
Suntem într-un moment crucial în care TAROM se redefinește și are șanse să redevină, după o lungă pauză, o companie profitabilă, numai dacă definitivează procesul de restructurare care, la rândul său, urmărește în primul rând centrarea tuturor eforturilor noastre pe experiența pasagerilor noștri", se arată într-un comunicat al TAROM.