Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au crescut cu 7,6% în primele zece luni, la 72.550 unităţi, în timp ce piaţa franceză s-a menţinut pe scădere, cu 7,4%, chiar dacă se află pe un trend de revenire, cu evoluţie pozitivă în octombrie pentru a doua lună consecutiv.
Creşteri mai puternice decât Dacia au înregistrat Lexus (13,7%), la 2.297 unităţi şi Fiat (10,8%), la 39.973 unităţi. Vânzările totale de autoturisme noi s-au ridicat la 1,48 milioane de unităţi în primele zece luni, arată datele publicate, luni, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Cota de piaţă a Dacia a urcat de la 4,23% în primele zece luni ale anului trecut la 4,91% în aceeaşi perioadă din acest an. Declinul vânzărilor grupului francez Renault, care deţine Dacia, a continuat să încetinească şi s-a situat la 2,6% în primele zece luni, la 352.953 autoturisme. Înmatriculările sub marca Renault, de patru ori mai mari decât cele sub brand Dacia, au consemnat o scădere de 4,9%, la 280.403 unităţi. Dacia Sandero s-a menţinut pe poziţia a şasea în top 100 al celor mai bine vândute autoturisme la zece luni, cu înmatriculări de 33.636 unităţi şi cotă de piaţă de 2,3%
. Pe prima poziţie se află Renault Clio IV, cu vânzări de 86.239 maşini şi cotă de piaţă de 5,8%. În top zece sunt prezente doar mărci ale constructorilor francezi, singura excepţie fiind Volkswagen Polo, pe locul nouă, cu înmatriculări de 31.083 unităţi şi cotă de piaţă de 2,1%.
În top 100 se află şi alte modele ale Dacia, precum Dacia Duster pe 18 (cu vânzări de 21.419 unităţi şi cotă de piaţă de 1,5%), Dacia Lodgy pe 40 (înmatriculări de 9.637 şi cotă de piaţă de 0,7%) şi Dacia Dokker pe locul 85 (vânzări de 4.623 unităţi şi cotă de piaţă de 0,3%).
Înmatriculările Dacia în octombrie au crescut cu 9,6%, la 7.260 autoturisme, iar cota de piaţă a mărcii a urcat de la 4,08% anul trecut la 4,36%. Piaţa franceză a avansat cu 2,6%, la 166.515 unităţi, după o creştere de 3,4% în septembrie.