Decizia vine după ce Peugeot a raportat luna trecută o pierdere netă de 343 milioane de euro şi preconiza că va sta pe roşu tot anului. Streiff s-a apărat susţinând că politicile sale au permis grupului să fie ?bine echipat în faţa crizei?. El amintea de planul de reducere a costurilor, reducerea activelor şi lansarea a câteva modele noi.
?Comunitatea economică şi financiară a salutat aceste rezultate. De aceea nu pot să înţeleg decizia consiliului?, declara acesta.
Peugeot este numărul doi în vânzări în Europa, după Volkswagen, dar s-a confruntat cu dificultăţi.
De cealaltă parte a oceanului, preşedintele General Motors, Rick Wagoner, a demisionat sub presiunea administraţiei Obama care se pregăteşte să anunţe un al doilea plan de salvare a companei.
Wagoner, şef la GM încă din 2000, părăseşte funcţia, când comania se confruntă cu o implozie a vânzărilor ce au dus societatea în pragul falimentului. O parte din presa americană scrie că plecarea acestuia din fruntea companiei ar face parte din înţelegerea cu Obama, care ar fi condiţionat acordarea celei de-a doua tranşe de demisia preşedintelui executiv.
?Pentru ei, schimbarea căpitanului în mijlocul apei nu este ceva ce GM ar fi făcut, dar cum Obama sau secretarul Trezoreriei, Timothy Geithner ar putea spune, le-a cerut să facă sacrificiul suprem?, aprecia analistul economic Aaron Bragman, de la IHS Global Insight, citat de Reuters.
În acelaşi timp însă nici compania, dar nici guvernul american nu au vorbit despre cine îi va urma lui Wagoner la conducerea societăţii.
GM a pierdut circa 82 miliarde dolari din 2005 când au apărut primele probleme pe piaţa americană. De asemenea societatea a pierdut circa 95% din valoare de când Wagoner a devenit preşedinte.
Antena3.ro