Guvernul francez a acordat credite de câte trei miliarde de euro concernelor Renault şi Peugeot-Citroen, care s-au angajat, în schimb, să menţină producţia şi locurile de muncă din Franţa. Ajutorul nu este văzut cu ochi buni în unele ţări est-europene unde se află uzine ale celor două grupuri.
Temerile lor au părut să se confirme vineri, când Renault a anunţat că va extinde capacitatea unei uzine din Franţa, pentru a produce modele Clio, fabricate până acum doar în Slovenia.
Un secretar de stat francez s-a grăbit să declare că planul de ajutor pentru industria auto "începe să dea rezultate". Premierul Sloveniei nu şi-a ascuns nemulţumirea: ?Să fim cu toţii foarte atenţi la orice tentaţie de protecţionism. Vom fi foarte atenţi şi există o Comisie Europeană care-şi va face treaba dacă va fi nevoie?.
Comisia s-a declarat, într-adevăr, ?surprinsă?, mai ales că guvernul francez promisese că nu va condiţiona ajutoarele pentru industria auto de localizarea producţiei în Franţa. Renault a explicat că uzina din Slovenia lucra la întreaga capacitate şi nu mai putea face faţă cererii.
Preşedintele francez a sărit şi el în ajutorul concernului. ?M-am întâlnit cu prim-ministrul sloven şi i-am spus că nu va pierde locuri de muncă. Acum, cererea este atât de mare încât trebuie sporită producţia, iar Renault a ales să creeze 400 de locuri de muncă în Franţa. Ca să fiu cinstit, eu sunt preşedintele republicii franceze, şi mă bucur de asta?, a spus Sarkozy.
Comisia Europeană va cere, totuşi, explicaţii suplimentare. Cât despre muncitorii uzinei franceze, ei spun că, pe ansamblu, producţia este oricum în scădere, aşa că se aşteaptă mai degrabă la concedieri decât la noi angajări.
Antena 3