Constructorul de lux, deţinut de compania Tata din India, a căutat împrumuturi sau garanţii de 500 milioane de lire sterline din partea guvernului de la Londra, dar fără succes. Societatea fusese lovită de o cădere dramatică a vânzărilor ca urmare a recresiunii globale. Totuşi, oficialii au cerut companiei să caute ajutor la compania mamă.
Imensa comandă chineză a fost făcută publică la Londra, la o întâlnire dintre Lord Mandelson, ministrul britanic al Economiei, şi Chen Deming, ministrul chinez al Comerţului. Ei au anunţat un pachet de schimburi ce mai include şi o comandă de 800 milioane de lire sterline pentru ca Rolls-Royce să livreze motoare de avion pentru Hong Kong Airlines.
Grupul chinez SCAS Investment Group a semnat un memorandum pentru cumpărarea a 10.000 de Land Rover şi 3.000 de Jaguar în trei ani.
Un comunicat al companiei brtianice arată că ?aceasta arată un angajament imediat în noi şi ne oferă o bază solidă pentru ridicarea afacerii din China. Iniţiativa a venit din patea guvernului chinez, care a realizat acest pachet comercial?.
Majoritatea vehiculelor vor fi vândute persoanelor fizice prin dealeri din China. De altfel, JLR arăta că aceasta a fost o piaţă în creştere rapidă, devenind a cincea pentru companie în trei ani, în condiţiile în care a plecat de la zero, scrie FT.
JLR a vândut anul trecut circa 13.000 de maşini în China, ceea ce înseamnă că actuala comandă nu este extraordinară, ci poate doar presupunerea chineză că societatea britanică încă va mai produce autovehicule peste trei ani.
Lord Mandelson aprecia că Marea Britanie ar trebiu să îşi atingă obiectviul de a creşte exporturile spre China la 10 miliarde de lire pe an, până în 2010, chiar în condiţii de recesiune. Marea Britanie este cel mai mare investitor european în China.
Iar Chen declara că înţelege că balanţa comercială ar trebui să fie mai echilibrată. ?Doar colaborând se poate ca ţările să iasă din această gaură economică?. Economiştii cred că actuala recesiune poate fi depăşită doar prin reducerea drastică a exporturile de bunuri din ţări în curs de dezvoltare, precum China, în vreme ce statele dezvoltate ar trebui să şi le mărească pe ale lor.
Antena3.ro