"Acxiom priveşte viaţa americanilor mai în amănunt decât FBI, Fiscul, Facebook sau Google. Dacă eşti un american adult, şansele sunt mari ca Acxiom să cunoască date precum vârsta, sexul, greutatea, înălţimea, starea civilă, nivelul educaţional, preferinţe politice, obiceiuri la cumpărături, temeri legate de situaţia gospodăriei, planuri de vacanţă şi altele", scriu jurnaliştii americani.
Peste 23.000 de servere strâng, aranjează şi analizează date despre consumatori pentru Acxiom Corporation. Compania a fost denumită "uriaşul tăcut" al bazelor de date pentru marketing, o industrie de miliarde de dolari.
Acxiom a strâns cea mai mare bază de date din lume cu informaţii despre consumatori şi vrea să afle în continuare mai mult. Potrivit şefilor companiei, baza de date conţine informaţii despre circa 500 de milioane de consumatori din întreaga lume, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare.
Strângerea de informaţii, bazată pe date disponibile public, pe sondaje şi alte metode asemănătoare, este perfect legală.
Printre clienţii se numără bănci precum Wells Fargo şi HSBC, producători auto ca Toyota şi Ford, retaileri ca Macy's şi toate marile companii care caută o mai bună înţelegere a clienţilor.
Compania Acxiom a înregistrat anul trecut un profit de 77,26 milioane de dolari, la vânzări de 1,13 miliarde de dolari.