Antena 3 CNN Economic Companii Comisia Europeană a dat undă verde achiziţionării Kabel Deutschland de către Vodafone

Comisia Europeană a dat undă verde achiziţionării Kabel Deutschland de către Vodafone

M.T.
1 minut de citit Publicat la 19:46 20 Sep 2013 Modificat la 19:46 20 Sep 2013
Comisia Europeană a dat undă verde achiziţionării Kabel Deutschland de către Vodafone
Comisia Europeană a aprobat achiziţionarea de către Vodafone a 76,48% din acţiunile Kabel Deutschland, cel mai mare operator de televiziune prin cablu din Germania, informează Bloomberg şi Reuters, citate de Agerpres.

Suma pentru care se va realiza tranzacţia este de 7,7 miliarde de euro (10,4 miliarde de dolari).

Comisia Europeană a dat undă verde achiziţiei, considerând că aceasta nu ridică temeri în ceea ce priveşte concurenţa, deoarece „activităţile părţilor care fuzionează sunt în principal complementare”.

Kabel Deutschland este operator de televiziune prin cablu, oferă servicii de telefonie fixă şi servicii de acces la Internet, în timp ce principala activitate a Vodafone este furnizarea de servicii de telefonie mobilă.

Germania este cea mai mare piaţă pentru Vodafone, aducând companiei britanice 18% din vânzările anuale, potrivit cifrelor oferite de Bloomberg.

Vodafone, companie prezentă şi în România, vrea să achiziţioneze Kabel Deutschland pentru a oferi în Germania pachete mult mai competitive de televiziune, telefonie fixă şi servicii de Internet în bandă largă actualilor săi clienţi de pe segmentul de telefonie mobilă.

În urma fuziunii, va rezulta un grup cu venituri de 11,5 miliarde de euro în Germania, 32,4 milioane de clienţi pe segmentul de telefonie mobilă, cinci milioane de clienţi pentru servicii de internet în bandă largă şi 7,6 milioane de clienţi TV.

Nu este prima tranzacţie de acest fel pentru Vodafone, care, la începutul acestui an, a anunţat un acord similar cu Telefonica SA, în Spania.

Vodafone are 34 de milioane de utilizatori în Germania şi este unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, după venituri, cu aproximativ 403 milioane de clienţi în întreaga lume, la 31 decembrie 2012.

Compania are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 50 de reţele partenere în întreaga lume.

×
x close