Această schimbarea ar putea creşte flexibilitatea corporaţiei şi i-ar putea consolida poziţia faţă de rivalii care se bucură de o creştere fulminantă, precum Facebook, spun specialiştii.
Google domină de zece ani motoarele de căutare pe internet, însă, cu toate acestea compania nu a reuşit până acum să devină o forţă pe piaţa socializării online, unde pierde trafic în favoarea unor nume noi, precum Facebook şi Twitter.
Cu toate acestea Schmidt, actaulul CEO al companiei, a declarat într-un interviu pentru sursa citată că mişcarea nu este o reacţie la competitori, ci o încercare de a accelera procesul decizional la vârful companiei.
În anul 2010, veniturile Google au crescut cu 24%, la 29,32 miliarde de dolari, iar profitul net a urcat cu 30%, la 8,5 miliarde de dolari. În trimestrul al patrulea, încasările companiei s-au majorat cu 26,5%, la 8,44 miliarde de dolari, iar profitul net a avansat cu 29%, la 2,54 miliarde de dolari.
Gigantul Google a început o campanie amplă de recrutare de angajaţi şi achiziţionare de companii, căutând să-şi menţină dominaţia pe internet după ce Facebook a fost declarat cel mai vizitat site din lume.
Mai mult decât atât, directorul financiar al companiei, Patrick Pichette, a declarat că majorarea salarială de 10% acordată la sfârşitul anului trecut tuturor angajaţilor a fost o măsură menită exclusiv să frâneze fluxul de "talent" către companii precum Facebook şi Twitter.