Antena 3 CNN Economic Companii CFR Marfă, falimentată din interior

CFR Marfă, falimentată din interior

1 minut de citit Publicat la 11:36 19 Ian 2010 Modificat la 11:36 19 Ian 2010
CFR Marfă, falimentată din interior
Politicile tarifare neflexibile, dar şi ?traseimul" foştilor directori ai CFR Marfă sunt principalele cauze ale dezastrului din companie. Conducerea CFR Marfă, recunoaşte, într-un document oficial, că starea jalnică în care se află societatea e cauzată în mare măsură şi de consolidarea operatorilor privaţi, scrie Evenimentul Zilei.

Liderii de sindicat din CFR Marfă susţin că, din cauza unui management defectuos, compania a anunţat ca va disponibiliza peste 6.380 de angajaţi.

Sindicaliştii spun că s-a ajuns la această situaţie şi din cauză că foştii directori au fost ?racolaţi", uneori cu contractele CFR cu tot, de companiile private de profil.

Este vorba de ultimul director al CFR Marfă, Călin Graţian, care a demisionat şi a preluat şefia Rail Cargo Austria, compania de stat austriacă, dar şi de fostul şef al serviciului vânzări din CFR Marfă, Mădălin Ionescu.

Oficialii Ministerului Transporturilor recunosc că mulţi dintre foştii directori ai CFR Marfă au plecat spre companiile private şi au luat cu ei şi contracte în derulare.

?E adevărat că în contractele managerilor de la CFR Marfă nu există clauze anticoncurenţiale, care i-ar împiedica să lucreze la o firmă concurentă un anumit număr de ani. Aceste clauze ar presupune acordarea unor compensaţii din partea CFR Marfă pentru directorii care îşi pierd dintr-un motiv sau altul postul", susţine secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Gheorghe Popa.

Dezastrul CFR Marfă e cauzat şi de o anumită complicitate a statului, scriu jurnaliştii de la Evenimentul Zilei. În anul 2009, deşi compania a transportat cărbune şi păcură către centralele de termoficare din ţară, serviciul nu a fost decontat, iar CFR Marfă a ajuns astfel n incapacitate de plată. Anul trecut, activitatea CFR Marfă s-a redus cu 39%.

Actualul director al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi, susţine că rezultatele financiare sunt foarte slabe din cauza numărului mare de angajaţi. Potrivit acestuia, liderii sindicali se opun disponibilizării din cauza reducerii cotizaţiilor, dar şi a numărului de lideri.

Scăderea pieţei transportului feroviar de marfă din cauza crizei l-a făcut pe ministrul Radu Berceanu, să ia ?frâiele în mână" şi să anunţe privatizarea CFR Marfă.

Antena3

×
x close