În cele aproape 1.700 de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount din comerţul modern erau angajaţi la finalul anului trecut aproape 72.000 de salariaţi, potrivit datelor publice.
Numărul de angajaţi aproape s-a dublat în perioada 2008-2015, în timp ce numărul de magazine a crescut de peste patru ori. Astfel, numărul mediu de salariaţi per unitate a scăzut la mai puţin de jumătate, scrie businessmagazin.ro.
Dintre cele zece reţele analizate de ZF, opt sunt pe minus la indicatorul angajaţi per magazin. Singura reţea care şi-a majorat numărul mediu de salariaţi per magazin a fost Profi, pe când la Lidl indicatorul a rămas constant.
„Diferenţele foarte mari (de număr de salariaţi per magazin, n.red.) sunt date de schimbările din piaţă în ultimii ani. (...) În contextul concurenţei tot mai acerbe şi al puterii de cumpărare scăzute, au avut loc şi scăderi de vânzări per magazin. Astfel, singura metodă la care au apelat retailerii străini a fost reducerea costurilor. Acest lucru a însemnat şi restructurări de personal“, spune Oana Botolan Datki, SEE managing partner în cadrul companiei cu activităţi în sectorul resurselor umane Consulteam.