O afacere pornită în urmă cu mai mulţi ani, cu o evoluţie modestă la început, dar care aproape a exploadat în criză, când cele mai multe dintre companii făceau paşi înapoi. Care să fie secretul succesului pentru un astfel de business?
Cazul analizat arată că vorbim de un mix câştigător: spulberarea micii concurenţe şi instituirea unei poziţii de monopol în multe judeţe ale ţării cuplate cu folosirea infrastructurii statului fără autorizaţie şi la costuri de nimic. Şi nu în ultimul rând un sprijin politic necondiţionat, care ajută la început, dar decredibilizează când „proptelele” trec de la Putere în opoziţie.
Cu toate aceste probleme pe care el are a-i spune că operatorul nu prea are motive de stabilitate (de altfel, cifrele arată că lucrurile nu merg deloc în direcţia bună) Şi totuşi cu o aşa strategie de afaceri, care să fie secretul succesului din ultimii 4 ani. Când spunem succes ne referim la lejeritatea cu care unele autorităţi locale sau companii de stat au decis să lase cablurile de transmisie a semnalului pe stîlpii lor, fără autorizaţie şi la preţuri modice.
Motivul pare să fie susţinerea politică de care compania controlată de omul de afaceri orădean Zoltan Teszari, s-a bucurat în vremea guvernării portocalii. Susţinere de care mass-media a amintit în repetare rânduri, dar care putea fi observată cu ochiul liber din modul de abordare a ştirilor difuzate de televiziunile lui Teszari sau invitaţii din platou.
Unul dintre favoriţii acestor televiziuni fiind chiar preşedintele Traian Băsescu.“
Teszari, dacă îţi închipui că, în baza prieteniei cu Băsescu, poţi să-ţi baţi joc de mii de abonaţi RDS&RCS, te înseli amarnic” scria pe un forum unul dintre clienţii operatorului.
Un material amplu pe marginea acestui subiect, puteţi citi pe www.incomemagazine.ro