Guvernul chinez a intensificat în ultima perioadă o campanie publică împotriva Apple, pe care o acuză de necinste, lăcomie şi aroganţă şi a avertizat că va lua măsuri dacă grupul american nu îşi va îmbunătăţi serviciile post-vânzare, relatează
Financial Times.
După o serie de ştiri aparent orchestrate pe marile canale de media din ţară, biroul pentru inspecţia calităţii a anunţat că Apple trebuie să schimbe unele din politicile legate de garanţii, sau va suporta "consecinţe grave", în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Totuşi, într-o ţară marcată periodic de scandaluri legate de sănătatea publică, cum ar fi cele referitoare la lapte toxic pentru sugari, aditivi alimentari toxici şi poluarea industrială, derapagele Apple au stârnit un interes scăzut din partea populaţiei.
"Cred că este un motiv ascuns în spatele campaniei împotriva Apple", consideră Shi Beichen, blogger chinez cunoscut în domeniul tehnologiei.
El a adăugat că majoritatea serverelor Apple nu se află în China, astfel că guvernul nu poate să îşi impună cenzura obişnuită.
Alţi analişti consideră că guvernul speră să submineze dominaţia Apple şi a altor operatori mondiali pe piaţa chineză, pentru a susţine companii locale, precum Lenovo, Huawei şi ZTE.
China este a doua mare piaţă a Apple după cea din SUA, iar directorul general al companiei, Tim Cook, a declarat în ianuarie, în timpul celei de-a doua vizite efectuate în această ţară în decurs de zece luni, că în viitor ar putea deveni principala piaţă a grupului.
Vânzările Apple în China au atins în ultimul trimestru al anului trecut 7,3 miliarde de dolari.