BLACK FRIDAY 2015. În UE, pentru contractele încheiate începând cu 13 iunie 2014, aveţi la dispoziţie 14 zile pentru a anula achiziţiile efectuate on-line sau altundeva decât în magazine (de exemplu, de la vânzători ambulanţi, prin telefon sau prin poştă).
BLACK FRIDAY 2015. Această perioadă de reflecţie expiră după 14 zile de la primirea produselor. Dacă perioada de reflecţie expiră într-o zi nelucrătoare, termenul este prelungit până în următoarea zi lucrătoare.
BLACK FRIDAY 2015. Puteţi anula comanda din orice motiv, chiar şi pentru simplul fapt că v-aţi răzgândit.
BLACK FRIDAY 2015. Pentru a vă exercita dreptul de retragere, trebuie să îi comunicaţi comerciantului, fără echivoc, decizia dumneavoastră. Puteţi face acest lucru, de exemplu, prin adăugarea unei declaraţii scrise la produsele pe care le returnaţi prin poştă sau prin trimiterea unui fax sau e-mail. Nu este suficient doar să trimiteţi produsele înapoi. Comerciantul trebuie să vă furnizeze un model de formular de retragere pe care îl puteţi folosi pentru a-i comunica decizia dumneavoastră. Dacă nu doriţi, nu sunteţi obligat să folosiţi formularul respectiv.
BLACK FRIDAY 2015. Vânzătorul este obligat să vă returneze banii în termen de 14 de zile de la primirea notificării de retragere, dar rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puţin dovada că le-aţi trimis. Rambursarea trebuie să includă şi eventualele taxe de expediere pe care le-aţi plătit la efectuarea comenzii. Cu toate acestea, comerciantul poate percepe costuri suplimentare de livrare în cazul în care aţi solicitat livrare non-standard (expres). Dumneavoastră va trebui să plătiţi costurile returnării bunurilor către vânzător.
BLACK FRIDAY 2015. Pentru mărfuri voluminoase (cum ar fi echipamentele de uz casnic de mari dimensiuni), comerciantul trebuie să vă ofere cel puţin o estimare a costurilor de returnare. Din momentul în care l-aţi informat pe comerciant că doriţi să anulaţi contractul, aveţi la dispoziţie 14 zile pentru a trimite produsele înapoi.
BLACK FRIDAY 2015. Verificaţi dacă vânzătorul v-a informat că va trebui să suportaţi costul returnării produselor pe durata perioadei de reflecţie. În caz contrar, el va trebui să îşi asume costurile respective. Bunurile voluminoase cumpărate de la un comis voiajor şi livrate imediat trebuie să fie colectate de către vânzător, pe propria cheltuială.
Atenţie! Dacă vă gândiţi să returnaţi produsul, nu îl utilizaţi!
Continuarea pe Observatorulph.ro.