Antena 3 CNN Economic Companii Bill Gates: Strategia Microsoft pentru piaţa mobilă a fost o greşeală evidentă

Bill Gates: Strategia Microsoft pentru piaţa mobilă a fost o greşeală evidentă

N.B.
1 minut de citit Publicat la 11:05 19 Feb 2013 Modificat la 11:05 19 Feb 2013
Bill Gates: Strategia Microsoft pentru piaţa mobilă a fost o greşeală evidentă
Strategia Microsoft pentru piaţa mobilă a fost o greşeală evidentă, susţine preşedintele companiei Bill Gates, care, însă a refuzat să critice preşedintele executiv Steve Ballmer, relatează The Guardian.

În cadrul unui interviu televizat, Gates a fost confruntat cu un număr tot mai mare de articole critice la adresa strategiei Microsoft pentru piaţa mobilă.

"Apreciem sfaturile. (...) Sunt multe lucruri ca telefoanele mobile unde nu am fost primii de la început. Nu am ratat complet cu telefoanele, însă modul în care am abordat problema nu ne-a permis să ajungem primii pe piaţă", a declarat Gates.

Întrebat dacă are ceva să îi reproşeze lui Steve Ballmer, cel care conduce compania din 1999, sub care Microsoft nu a înregistrat creşteri semnificative la bursă, a ratat şansa să cumpere Yahoo, a cheltuit miliarde pentru motorul de căutare Bing, a înregistrat prima pierdere majoră după achiziţia aQuantive şi l-a pierdut pe Steve Sinofsky, şeful Windows, după o neînţelegere, Bill Gates a făcut o pauză lungă.

"El şi cu mine suntem doi dintre cei mai auto-critici oameni care există. Sunt multe lucruri extraordinare pe care conducerea lui Steve le-a adus companiei în ultimul an: Windows 8, computerul Surface, Bing, oamenii au un produs mai bun. Este suficient? Nu, niciunul dintre noi nu este satisfăcut de inovaţiile şi efortul de a face tot ce e posibil", a spus fondatorul Microsoft.

La începutul lui 2007, înainte ca Apple să lanseze iPhone, Microsoft avea pe piaţă sistemul de operare Windows Mobile, care domina micuţa piaţă a smartphone-urilor (aproximativ 17,6 milioane de dispozitive) alături de Symbian-ul de la Nokia şi RIM, având o cotă de aproximativ 25%.

În încercarea de a ţine pasul cu dezvoltarea rapidă a pieţei, Microsoft a renunţat în 2008 la Windows Mobile şi a lansat în 2010 Windows Phone. Pe o piaţa care a atins aproximativ 207 milioane de unităţi la finalul anului 2012, Microsoft a ajuns la o cotă de doar 3% din piaţă.

×
TOP articole
x close