Valoarea brandului Apple a crescut cu doar 1% în ultimul an, în timp ce rivalul Samsung a înregistrat o creştere de 51% şi se situează pe locul 30, cu o valoare a mărcii de 21 miliarde dolari.
La nivel global, şase dintre cele mai valoroase 10 branduri din lume provin din IT şi telecom. După Apple urmează Google, cu o valoare a brandului de 114 miliarde dolari şi IBM, care valorează 112 miliarde dolari.
„Abilitatea Apple de a-şi păstra poziţia de lider în ciuda nivelului mai ridicat al competiţiei pe piaţă şi a altor branduri care vin din spate demonstrează valoarea unui brand puternic. Oamenii iubesc marca, indiferent de preţul acţiunilor”, a explicat Nick Cooper, Managing Director al companiei Millward Brown Optimor.
Potrivit acestui clasament, valoarea însumată a brandurilor din Top 100 se situează la 2.600 de miliarde de dolari, în creştere cu 77% faţă de 2006.
„Clasamentul din acest an pune în evidenţă return-ul investiţiei în branduri. El arată faptul că mărcile puternice conduc la creşterea cotei de piaţă, profituri mai mari - fiind capabile să susţină un preţ mai ridicat decât media - şi rezultate mai bune pentru acţionari”, a declarat David Roth, CEO The Store, din cadrul WPP.
Dezvoltat pentru companiile din cadrul WPP de către Millward Brown Optimor, clasamentul celor mai valoroase 100 branduri globale a ajuns la cea de-a opta ediţie. Este singurul clasament care utilizează opiniile cumpărătorilor curenţi şi potenţiali ai brandului in completarea datelor financiare, pentru a calcula valoarea brandului.