"Transporturile, serviciile de curierat, sunt un indicator relevant din punct de vedere economic intrucat acestea sunt in directa concordanta cu volumul activitatii economice, iar cresterea acestui volum este un semnal imbucurator."
In anul 2009 piata privata a serviciilor de curierat a scazut cu cca. 25-30% pana la cca. 200 mil. Euro, similar volumului anilor 2007-2008 iar pentru 2010 nu se intrevad modificari majore.
Atat Cameliu Lungu cat si Octavian Badescu - fondatorii Mailman respectiv Sameday Courier - au declarat totusi ca in ceea ce priveste evolutia companiilor lor, lunile martie si aprilie 2010 au consemnat o usoara crestere sensibila raportat la nivelul similar al anului trecut.
Potrivit oficialilor AOCR, ca si la nivel mondial, piata de curierat din Romania este segmentata in functie de destinatie in "domestic" si "international", iar in functie de timpul de livrare in "same day" si "next day".
Jucatorii relevanti pe aceste segmente difera si ei astfel: in zona de livrari internationale in regim next day domina integratori precum DHL, TNT sau UPS; in timp ce in aria de curierat domestic "next day" Fan Courier detine pozitia dominanta la nivel national; Pe segmentul livrarilor urgente loco, de plicuri si colete mici performeaza companiile de curierat Mailman, Sameday Courier si Fastius.
Anii 2008-2009 au fost marcati de numeroase schimbari in aceasta piata. In zona intrarilor, cele mai importante momente au fost achizitia Cargus de catre DHL, a Trans Courier de catre UPS si a Pegasus de catre DPD.
Totodata, numeroase companii au fost nevoite sa iasa de pe piata, cele mai sonore cazuri fiind cele ale Curiero, Roexpres sau RoCourier.