La vremea când s-a încheiat contractul de privtizare, în septembrie 2007, Ford s-a angajat să plătească 25% din valoarea achiziţiei de 57 de milioane de euro, dacă pe poarta fabricii craiovene nu vor ieşi peste 200.000 maşini. Termenul expiră anul viitor în septembrie, atrage antenţia Financiarul.
Deocamdată, la Craiova se ansamblează în medie 16-17 maşini pe zi. Un calcul simplu arată că Ford România trebuie să-şi măreasc ă producţia de peste 625 de ori în decurs de un an şi jumătate, pentru a ajunge la volumul de produc ţie stabilit în contractul de privatizare, adică 250.000 de maşini pe an. Sancţiunile scad la 10% din valoarea contractului dacă se produc între 200.000 şi 225.000 de vehicule.
Contractul a fost semnat în 2007, când piaţa auto era pe cai mari. Între timp, cererea de maşini a scăzut drastic nu doar în România, ci în întreaga lume.
Conducerea Ford s-a întâlnit luni cu preşedintele Traian Băsescu şi cu premierul Emil Boc. Preşedinţia a anunţat apoi, printr-un comunicat, că Ford şi-a prezentat rezultatele şi a dat asigurări că-şi va respecta angajamentele.
Rămâne de văzut dacă fabrica de automobile de la Craiova va repeta succesul de pe platforma de la Mioveni sau va fi bună de plată.
Antena3.ro