Airbus atacă supremaţia Boeing pe piaţa aeronavelor comerciale mari, în valoare de 80 miliarde de dolari, prin deschiderea primei fabrici de avioane a grupului în Statele Unite, în timp ce compania americană analizează înfiinţarea în China a unei unităţi de producţie pentru finisarea avioanelor 737.
Producătorul francez de avioane urmează să prezinte luni, oficial, o fabrică de 600 de milioane de dolari în Mobile, Alabama, unde va construi avioane A320, relatează
Bloomberg.
Analiştii anticipează că fabrica Airbus va contribui la crearea de locuri de muncă în regiune şi va atrage furnizori de componente pentru industria aerospaţială în sud-estul SUA, unde mai au unităţi de producţie Boeing şi compania braziliană Embraer.
Airbus deschide astfel a doua fabrică pentru avioane cu o singură punte a grupului din afara Europei, cealaltă fiind în China, în cadrul strategiei de reducere a costurilor şi creştere a vizibilităţii, pe o piaţă dominată în mod tradiţional de Boeing.
Această fabrică "îi apropie de una dintre cele mai mari pieţe pentru avioane comerciale din lume", a declarat Kevin Michaels, vicepreşedinte la compania de consultanţă ICF International.
Airbus este încă în urma Boeing în Statele Unite, cea mai mare piaţă din lume pentru vânzările de avioane.
În prezent, flota de 960 de avioane cu o singură punte din SUA reprezintă numai 20% din totalul aeronavelor de acest tip aflate în circulaţie la nivel mondial, dar comenzile existente vor face ca această pondere să crească la 40%.
Potrivit Airbus, majoritatea avioanelor construite la fabrica din Mobile vor fi livrate clienţilor nord-americani, iar livrările vor avea loc de la începutul anului viitor. Din 2018, livrările fabricii vor ajunge la 4 avioane pe lună.
Airbus mai produce patru avioane A320 pe lună la o fabrică din Tianjin, China, ţară care este pe cale să devanseze SUA şi să ajungă cea mai mare piaţă de avioane din lume.
Boeing fabrică avioane 737 la o singură fabrică din Renton, Washington, dar analizează înfiinţarea unei unităţi de producţie în China, unde aparatele să fie finisate şi livrate.
Transferarea unor activităţi în China ar elibera din capacitatea de producţie a 737, cel mai folosit avion la nivel mondial, Boeing intenţionând să crească livrările de la 42 de aparate pe lună la 60.
Boeing 737 concurează cu familia de avioane A320 a Airbus.