Apple
se află pe prima poziţie în topul celor mai valoroase branduri din lume. Clasamentul este dominat de companiile din sectorul IT&C, potrivit unui raport prezentat marţi de Millward Brown, preluat de
Reuters. Valoarea brandului Apple a crescut anul trecut cu 19%, la 183 miliarde de dolari, reprezentând 37% din capitalizarea de piaţă a companiei.
Facebook a înregistrat cea mai rapidă ascensiune în top în 2011. Brandul reţelei de socializare a urcat în valoare cu 74%, la 33,2 miliarde de dolari, pe locul al 19-lea în top.
Şapte dintre primele 10 branduri sunt companii din sectorul IT&C. McDonald's şi Coca-Cola s-au menţinut pe locurile patru, respectiv şase.
Marlboro a urcat o poziţie, până pe şapte, în pofida campaniilor agresive împotriva fumatului.
Pe locul al doilea în top, după Apple, se regăseşte IBM, care a avansat cu o poziţie după creşterea valorii brandului cu 15%, la 116 miliarde de dolari.
Google a coborât cu o treaptă, până pe trei, înregistrând o scădere de 3% a valorii estimate a brandului, la 107,8 miliarde dolari.