Antena 3 CNN Economic Comisioanele plătite de pensionarii care primesc pensia pe card! Puțini sunt cei care știu sumele reținute de bancă

Comisioanele plătite de pensionarii care primesc pensia pe card! Puțini sunt cei care știu sumele reținute de bancă

Din ce în ce mai mulți pensionari aleg plata pensiei prin card. Însă puțini sunt cei care știu cu exactitate ce comisioane le sunt reținute de bănci pentru acest lucru.

card
Comisioanele plătite de pensionarii care au ales plata pensiei prin card. Puțini sunt cei care știu sumele reținute de bănci Sursa foto: pexels
de Laura Dinu    |    01 Iul 2023   •   06:00

În vederea încasării pensiilor prin cont curent personal, pensionarii se adresează direct instituțiilor financiar-bancare, solicitând deschiderea contului.  

Contul se deschide pe numele clientului beneficiar de drepturi bănești sau a reprezentantului său legal, la solicitarea acestuia sau, după  caz, la cererea mandatarului desemnat de acesta  prin  procură  specială, emisă conform legii.   

După deschiderea contului, persoana interesată trebuie să se adreseze Casei teritoriale de Pensii de care aparține, cu o cerere însoțită de o copie a extrasului de cont. Aceste acte pot fi transmise, prin poștă, în original, în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire. 

În prezent, CNPP derulează plăți prin următoarele bănci comerciale: 

  • ALPHA Bank; 
  • ATE Bank; 
  • BANCA TRANSILVANIA; 
  • BCR; 
  • BRD; 
  • CEC Bank; 
  • CREDIT EUROPE Bank; 
  • CREDITCOOP; 
  • EXIMBANK (fostă Banca Românească); 
  • FIRST Bank; 
  • GARANTI Bank; 
  • ING; 
  • IDEA Bank; 
  • INTESA SANPAOLO Bank; 
  • LIBRA Bank; 
  • OTP Bank; 
  • PATRIA Bank; 
  • PROCREDIT Bank; 
  • RAIFFEISEN Bank; 
  • UNICREDIT Bank; 
  • VISTA Bank. 

Fiecare dintre aceste bănci însă percepe comisioane diferite, care pot fi aflate de AICI.  

Când se achită pensiile prin cont curent sau cont de card?

În data de 12 a fiecărei luni, dar nu mai târziu de data de 13 a fiecărei luni.

Cât timp se reține pensia la oficiul poștal dacă titularul lipsește din localitate?

Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghișeele poștale, în termen de 2 zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective. În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.

Pentru  persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care  nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov vor fi arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora.

După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii.

Sursă: CNPP

×
Citește mai multe din Economic
» Vezi toate știrile din Economic
Cele mai noi știri
Parteneri
x close