Licitația pentru execuția lucrărilor ar putea fi lansată la finalul anului viitor, iar finalizarea celor 62 de kilometri de Drum Expres (DEx) în 2028.
"Așa cum anunțasem în timpul dezbaterii publice, ne-am încadrat în termenul asumat și DEx București – Târgoviște are un traseu stabilit pentru proiectare la faza studiului de fezabilitate aprobat în CTE al CNAIR.
Va urma etapa studiilor de teren și finalizarea studiului de fezabilitate cu obținerea tuturor avizelor necesare aprobării indicatorilor tehnico-economici în cursul anului 2024.
Va urma aprobarea investiţiei prin HG, expropierile şi contractarea lucrărilor, apoi autorizarea, proiectarea tehnică şi execuția lucrărilor.
Pot previziona că dacă nu apare nimic impredictibil care să întârzie acest proiect, este posibil ca până prin 2028 să avem un drum rapid către Bucureşti.
Drumul Expres va scurta timpul de deplasare către Capitală, către Aeroportul Otopeni, va devia traficul de tranzit din localitățile situate pe DN71, DN1A și DJ 711, va face joncțiunea între DEx Găști Ploiești și autostrada ocolitoare a capitalei A0, va crește siguranța circulației, confortul călătoriei şi capacitatea de transport rutier.
Pe lângă toate aceste efecte benefice directe, cred că poate cel mai important este faptul că o zonă mai puțin urbanizată, dar pitorească şi poate încă nedescoperită suficient a județului nostru, devine mai accesibilă, astfel va avea șansa să prindă viață și să intre într-o nouă etapă de dezvoltare economică", a transmis, miercuri, Ionuţ Săvoiu.
Contractul de 11 milioane lei a fost semnat cu firma TPF Inginerie SRL şi are o durată de 25 de luni, din care primele două luni pentru studiul de prefezabilitate şi următoarele 23 de luni pentru studiul de fezabilitate care durează 18 luni, iar asistenţă tehnică la licitaţia de proiectare şi execuţie - 4 luni, preciza CNAIR în noiembrie 2021, la semnarea contractului.
"Traseul prevăzut în proiectul pe care l-am propus dâmbovițenilor încă din 2020 pornește din comuna Corbeanca și se termină în actuala centură a Municipiului Târgoviște, prin conectarea la sensul giratoriu existent. În cadrul proiectului vor fi realizate următoarele:
- Poduri în lungime de 2,3 km;
- Două spații de servicii;
- Un centru de întreținere și coordonare;
- 6 noduri rutiere;
- 32 de lucrări de artă;
- 124 km de drumuri de întreținere;
- 250 km de şanţuri și rigole", a precizat președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, potrivit economedia.ro.