"Deşi ne dorim ca acest an 2023 să fie unul de redresare pe toate planurile, realitatea este că pentru o revenire este nevoie de asumare publică şi privată, cu implicaţii corecte şi susţinute, lecţii învăţate şi curaj de a schimba lucrurile.", spune Julien Munch.
"Pentru început, există discuţii susţinute la nivel public despre redresarea postcriză şi gestionarea situaţiei mondiale în contextul actual. Însă fiecare provocare poate fi un imbold pentru noi oportunităţi şi investiţii", a precizat acesta.
El adaugă că perturbările din zona lanţului de aprovizionare şi creşterea costurilor de energie sunt elemente care încă provoacă îngrijorare în industrie. Alte două provocări globale actuale menţionate de CEO-ul Carrefour sunt schimbările climatice şi exploatarea resurselor, cu impact la nivel macro asupra economiei şi vieţii oamenilor.
Afirmaţiile sale privind situaţia economică vin în contextul în care rata inflaţiei a ajuns la final de noiembrie la circa 17% în România. Acesta este unul dintre cele mai ridicate niveluri din Europa. Pe alimente, creşterea preţurilor e de peste 20%, conform INS. Salariile nu au putut ţine pasul şi au un plus de 13% an la an.
Retailerul francez şi-a majorat vânzările din România cu 5,8% în primele nouă luni din 2022 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 1,86 mld. euro (cu TVA). Creşterea este comparabilă, nefiind luată în calcul expansiunea.
Dat fiind că inflaţia de pe plan local era la momentul acela de circa 15%, rezultă că, în cazul Carrefour, creşterea vânzărilor a venit doar din scumpiri. Mai exact, românii au cumpărat mai puţine articole, dar au plătit mai mult pentru ele. Oficialii companiei nu au răspuns solicitării ZF privind creşterile de preţ din magazinele reţelei.