Se poate întâmpla ca o parte din beneficiarii cardului de energie să nu fie la domiciliu când vine poştaşul pentru a le da voucherul cu ajutorul pentru plata facturii.
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, a explicat miercuri, într-o conferinţă de presă, alături de directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română, Valentin Ştefan, ce trebuie făcut în acest caz.
Întrebat de presă ce se întâmplă dacă oamenii nu sunt acasă atunci când poştaşul aduce cardul de energie sau dacă acesta este "rătăcit" ori "pierdut", Marcel Boloş a precizat că beneficiarii pot suna la call-center.
"Toţi cei care primesc confirmare de primire să fie atenţi pentru a intra în posesia cardului, iar dacă sunt situaţii în care cardul chiar nu a ajuns la beneficiar - şi beneficiarii ştiu că sunt în situaţia în care ar trebui să primească acest card - atunci să sune la call center 031.9966 pentru a clarifica situaţia dumnealor", a precizat ministrul Marcel Boloş.
Citeşte şi Sute de români pierd cardul de energie. Greşeala care îi lasă fără ajutorul pentru plata facturilor
El a spus că, în acest fel, oamenii vor primi informaţii "dintre cele mai calificate profesional ca să poată să urmeze toate procedurile legale în vederea intrării în posesia cardului de energie".
Concret, beneficiarii vor putea plăti online cu cardul de energie. Ei vor accesa aplicația informatică prin introducerea seriei cardului de energie și vor face plățile cu ajutorul celor trei documente necesare, cartea de identitate, cardul de energie și factura de la furnizorul de energie.
Celelalte două modalități de plată sunt la oficiul poștal și direct la poștaș.
Ajutorul are forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti facturi de energie (total sau parțial). Ajutorul se acordă în două tranșe, a câte 700 de lei fiecare.
Servicii/produse care se pot plăti: electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleți și alte materiale de încălzire.
Din 1 februarie, începe distribuirea cardurilor de energie pentru plata facturilor şi este important ca românii să ştie cum să folosească aceşti bani pentru plata facturilor, dar şi pentru a nu risca amenzi.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) oferă românilor vulnerabili, din fonduri europene, sprijin pentru plata facturilor la energie în valoare de 700 de lei, de două ori pe an.
Ce pot plăti românii cu cardul de energie
Este vorba de cele la electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleți și alte materiale de încălzire.
Ajutorul are forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti facturi de energie (total sau parțial). Ajutorul se acordă în două tranșe, a câte 700 de lei fiecare.
Se pot plăti facturi curente sau restante, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului. Cu un card se pot face mai multe plăți, către mai mulți furnizori, până la epuizarea sumei.
Plățile se fac prin mandat poștal. Nu se pot efectua mai mult de 8 plăți/loc de consum pe durata programului de sprijin.
Plăţile vor fi făcute prin cititoare optice cu care vor fi dotaţi poştaşii, iar banii pentru ajutorul de încălzire vor ajunge la oameni pe 20 februarie.
Cum se face plata cu cardul de energie
1. La orice subunitate a Poștei Române sau la poștașul care a sosit la domiciliul beneficiarului.
2. Se completează plata prin mandat poștal, către contul furnizorului de energie (ori al asociației de proprietari/locatari).
3. Se primește dovada plății, pe care este scrisă suma rămasă după efectuarea plății, valoarea plății/plăților efectuate și furnizorul/furnizorii către care s-a efectuat plata.