Românii au efectuat 188.000 de tranzacţii cu plata online cu ocazia evenimentului de Black Friday, desfăşurat în perioada 18-20 noiembrie, pentru produse în valoare totală de 113,3 milioane de lei, în creştere cu 67% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor procesatorului de plăţi PayU România, scrie b365.ro.
Totodată, aceştia au cheltuit, în medie, cu 42 de lei mai mult în acest an pentru o achiziţie decât anul trecut, coşul mediu de cumpărături ajungând la 602 lei, însă suma este aproape dublă faţă de anul 2013.
Produsele IT&C au fost achiziţionate cu precădere în prima parte a zilei de vineri, când valoarea medie a coşului de cumpărături a atins nivelul maxim de 832 lei.
Datele procesatorului de plăţi arată că, dacă în urmă cu trei ani românii efectuau doar 56.000 de tranzacţii cu plata online pentru cumpărături de Black Friday, numărul acestora a urcat în fiecare an, ajungând la 120.000 de tranzacţii anul trecut şi la 188.000 în acest an.
Din totalul plăţilor online efectuate în sistemul PayU România, aproape o treime au fost efectuate folosind cardul cu rate.
Circa 6 din 10 români care au cumpărat şi plătit online de Black Friday şi-au luat produse IT&C, în creştere cu 52,3%. Aproape o treime dintre vânzări au vizat însă produse de mobilier, decoraţiuni, jucării, cărţi, produse alimentare, cosmetice sau vinuri, categorie care a consemnat o creştere de 125%.