Antena 3 CNN Economic Biz News Vânzările de maşini noi în România au scăzut cu peste 50% în 2010, în ciuda programului Rabla

Vânzările de maşini noi în România au scăzut cu peste 50% în 2010, în ciuda programului Rabla

1 minut de citit Publicat la 14:41 17 Mai 2010 Modificat la 14:41 17 Mai 2010
Vânzările de maşini noi în România au scăzut cu peste 50% în 2010, în ciuda programului Rabla
Criza i-a făcut pe români să renunţe la achiziţia de maşini noi. În ciuda noului program Rabla, în primele patru luni ale anului s-au vândut mai puţin de 18.000 de autoturisme, faţă de peste 40.000 în perioada similară din 2009.

Piaţa auto din România a avut cel mai mare declin din Europa. Vânzările de maşini noi au scăzut cu 56% în primele patru luni din 2010. Nici zecile de mii de tichete distribuite prin programul Rabla nu au putut aduce piaţa la nivelul de anul trecut.

Nici ţările vecine nu stau mai bine, Ungaria şi Bulgaria raportând înjumătăţirea comerţului cu autoturisme. La polul opus, Portugalia, Spania şi Suedia se laudă cu creşteri spectaculoase a vânzărilor de maşini noi.

Dacia a scăzut în aprilie, dar cota constructorului român rămâne pe plus. În primele patru luni ale anului, Dacia a vândut în Europa peste 85.000 de maşini, în creştere cu aproape o treime.

Ascensiunea Daciei este depăşită doar de Land Rover şi Nissan. Volkswagen îşi menţine supremaţia ?numerică?. Nemţii au livrat de la începutul anului peste 500.000 de autoturisme. Pe locurile următoare în preferinţele europenilor sunt Ford şi Renault, care vând lunar peste 100.000 de maşini pe bătrânul continent.


Vânzări în 2010

România -56%
Ungaria -53%
Bulgaria -47%
Portugalia +59%
Spania +43%
Suedia +36%

Creştere vânzări:

Land Rover +39%
Nissan +37%
Dacia +32%


Antena3.ro


×
Etichete: auto criza piata auto
x close