Astfel, potrivit calculelor Millward Brown, brandul Apple valorează 247 miliarde de dolari, fiind cu 67% mai mare faţă de anul trecut. În urmă cu 10 ani, Apple nici măcar nu se afla în top 10 cele mai valoroase branduri.
Valoarea brandului Google a crescut cu 9%, la 174 miliarde de dolari, dar compania a coborât totuşi pe poziţia a doua, după ce anul trecut a făcut investiţii mari, în timp ce veniturile au scăzut, parţial din cauza dolarului puternic.
Microsoft a făcut schimb cu IBM, urcând de pe poziţia a patra pe a treia, cu o valoare a brandului de 115 miliarde de dolari, în creştere cu 28%. Microsoft a profitat de concentrarea pe sistemul cloud, o politică de colaborare la nivelul companiei şi optimismul din jurul instalării unui nou director general, Satya Nadella.
Brandul IBM a scăzut cu 13%, la 94 miliarde de dolari, din cauza investiţiilor uriaşe de anul trecut în servicii cloud, analiză, mobile, sociale şi de securitate, care au afectat profitul.
Visa ocupă locul cinci în clasament cu un brand în creştere cu 16%, la 92 miliarde de dolari, compania urcând două poziţii. Anul trecut Visa a semnat un parteneriat cu Apple prin care deţinătorii de iPhone 6 şi iPad-uri pot face achiziţii prin intermediul dispozitelor. În 2014, veniturile Visa au urcat cu 7,8%, la 12,7 miliarde de dolari, iar profitul net cu 9,2%, la 5,4%.
Clasamentul celor mai valoroase branduri este completat în ordine de AT&T, Verizon, Coca-Cola, McDonald`s şi, surprinzător, Marlboro, care anul trecut s-a aflat pe locul 13.
Pe lângă date financiare, studiul realizat de Millward Brown foloseşte pentru calcularea valorii brandurilor opiniile a aproximativ 2 milioane de posibili şi actuali clienţi ai unui brand.