Antena 3 CNN Economic Biz News Tableta iPad, mai scumpă cu 20%. De ce a luat compania Apple această măsură

Tableta iPad, mai scumpă cu 20%. De ce a luat compania Apple această măsură

M.Z.
<1 minut de citit Publicat la 22:57 31 Mai 2013 Modificat la 22:57 31 Mai 2013
Tableta iPad, mai scumpă cu 20%. De ce a luat compania Apple această măsură
Foto: mashable.com
Apple a majorat cu 20% preţul tabletei iPad în Japonia începând de vineri, în urma deprecierii yenului, cel mai vizibil efect de până acum, din perspectiva populaţiei, al controversatului plan de relansare a economiei adoptat la finele anului trecut de premierul Shinzo Abe, potrivit Financial Times.

Compania Apple a majorat cu 16.000 yeni (159 de dolari) preţul unui iPad în Japonia, determinând mii de consumatori să ia cu asalt magazinele în căutarea tabletelor aflate pe inventar, vândute încă la vechiul preţ.

În ultimele două săptămâni, scrie Mediafax, mai multe mărci de lux, printre care Channel, Fendi, Prada şi Dior, au anunţat creşterea preţurilor pe piaţa japoneză ca urmare a deprecierii yenului.

Yenul s-a depreciat cu aproximativ 20% din decembrie anul trecut, când premierul Abe a lansat un plan ambiţios de relansare a economiei, după 15 ani de deflaţie care au blocat consumul.

Deşi mulţi economişti sunt de părere că Banca Japoniei nu va reuşi să atingă ţinta de inflaţie de 2% în următorii doi ani, în economie au început să apară semnale pozitive: preţurile din Tokyo au crescut în luna mai pentru prima dată în ultimii patru ani, cu 0,1%, potrivit datelor oficiale anunţate vineri.


×
x close