Compania Apple a majorat cu 16.000 yeni (159 de dolari) preţul unui iPad în Japonia, determinând mii de consumatori să ia cu asalt magazinele în căutarea tabletelor aflate pe inventar, vândute încă la vechiul preţ.
În ultimele două săptămâni, scrie Mediafax, mai multe mărci de lux, printre care Channel, Fendi, Prada şi Dior, au anunţat creşterea preţurilor pe piaţa japoneză ca urmare a deprecierii yenului.
Yenul s-a depreciat cu aproximativ 20% din decembrie anul trecut, când premierul Abe a lansat un plan ambiţios de relansare a economiei, după 15 ani de deflaţie care au blocat consumul.
Deşi mulţi economişti sunt de părere că Banca Japoniei nu va reuşi să atingă ţinta de inflaţie de 2% în următorii doi ani, în economie au început să apară semnale pozitive: preţurile din Tokyo au crescut în luna mai pentru prima dată în ultimii patru ani, cu 0,1%, potrivit datelor oficiale anunţate vineri.