O posibilă explicaţie în acest sens este că românul e gurmand şi preferă să pună pe masă produse bune şi proaspete. Cel puţin aşa arată ultimele rezultate ale studiului anual Shopper Trends.
Veniturile medii lunare pe gospodărie în ultimul trimestru al anului trecut au scăzut cu circa 3,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Valoarea coşului de cumpărături pentru alimentele de bază şi produsele de îngrijire personală s-a ridicat la 710 lei de persoană la finele lui 2010, în scădere de la 719 lei cât era în 2009.
Românii ies mai rar în oraş şi mulţi dintre ei au renunţat la vacanţe, dar nu şi la alimentele proaspete. Astfel, 63% din cheltuieli merg pe produse proaspete pe care plătesc lunar în jur de 170 de euro pe lună. Ponderea este mult peste cea din restul statelor Uniunii Europene cum sunt Franţa, Spania, Bulgaria şi Ungaria.
Aproximativ 48% din totalul sumelor cheltuite de români sunt lăsate în magazinele mari şi foarte mari, astfel că numărul acestora a şi crescut anul trecut cu 13%.