"O parte din expaţi, din păcate şi pentru noi, şi pentru ei, sunt «parcaţi» în organizaţiile locale, leadershipul lor este unul neinteresant, nu adaugă valoare şi nu fac altceva decât să intrige organizaţia locală", afirmă Oana Ciornei, unul dintre cei mai cunoscuţi headhunteri locali, care este managing partner al firmei de executive search Amrop România, cu afaceri de peste 500.000 de euro anul trecut.
Ea spune că există mai multe categorii de expaţi care vin în România şi că, pe lângă cei "parcaţi" de multinaţionale în România, mai sunt şi cei care vin pentru misiuni dificile, care adaugă valoare organizaţiei.
"Dacă organizaţia este la începutul ei aici, de obicei expaţii sunt oameni cu experienţă, spre finalul carierei lor şi care au rolul de «evanghelişti» în organizaţia locală. Dacă organizaţia se află pe o pantă descendentă, de obicei sunt trimişi oameni de «turnaround», cu o foarte mare putere intelectuală şi de obicei lideri ambiţioşi şi determinaţi, iar moştenirea lor rămâne pentru încă una-două generaţii de lideri", spune Ciornei.
Citeşte mai departe pe www.zf.ro.