Antena 3 CNN Economic Biz News Sponsorizarea ONG-urilor, un fenomen în România

Sponsorizarea ONG-urilor, un fenomen în România

1 minut de citit Publicat la 00:13 31 Ian 2007 Modificat la 00:13 31 Ian 2007


Sponsorizarea ONG-urilor, un fenomen în România
Sponsorizarea ONG-urilor cu bani din impozit devine un fenomen în România. Anul trecut, peste jumătate de milion de persoane au decis să dea o parte din impozitul pe 2005 organizaţiilor non profit. Creşterea faţă de 2004 este de aproape patru ori. Dincolo de latura civică a acestei atitudini, statistica mai arată un lucru. Contribuabilii preferă să taie cât mai mult din cota ce revine statului. Persoanele care au avut mai multe surse de venit în 2005 au avut posibilitatea să direcţioneze 2% din impozit către un ONG sau mai multe şi peste 568.000 de persoane au ales această opţiune.

O cifră mare în comparţie cu cei 145.000 care au făcut la fel în 2004. Amploarea fenomenului este dezvăluită şi de comparţia cu numărul total de persoane care au avut posibilitatea de a face o astfel de sponsorizare. Numărul total de contibuabili care au avut venituri din mai multe surse a fost de 1,1 milioane. Deci jumătate au mers spre sponsorizare.

În contrast cu numărul mare de persoane este suma strânsă pentru ONG-uri, puţin peste 5 milioane de euro. Care va trebui împărţită între aproape? 23.000 de organizaţii. Rezultă o medie de nici 220 de euro pentru un ONG. La asemenea sume respectivele organizaţii trebuie să meargă în căutarea unor sponsori adevăraţi.

BizBazar

×
x close