Potrivit oficialilor companiei, 2009 va fi un an dificil pentru Tuborg, anunţă Cotidianul. Devalorizarea monedei naţionale a afectat compania deoarece 80% din materia primă utilizată de producătorul de bere provine din import. Din acest motiv, conducerea companiei intenţionează să majoreze preţurile la bere cu până la 5%.
Shachar Shaine, preşedinte URBB&Carlsrom Beverage, a declarat: "Vom vedea pe ce segmente se poate scumpi şi vom analiza cât de mult este de acord consumatorul cu această scumpire, după care vom lua o decizie. În medie, cred că va fi în jur de 4-5%?. Tot acesta a adăugat că o decizie finală va fi luată după anunţarea rezultatelor financiare din primul semestru al anului.
Este probabil ca brandurile care vor suporta cele mai semnificative majorări de preţ să fie cele premium (Carlsberg şi Guinness).
Din cauza situaţiei economice din România, URBB îşi va reduce la minimum investiţiile. Compania va renunţa la construirea unei noi fabrici. Numai 7 milioane de euro vor fi investite anul acesta pentru retehnologizare şi logistică, faţă de 15-25 de milioane de euro cât au investit anual în ultima perioadă. ?Ne vom limita la strictul necesar." a declarat preşedintele URBB&Carlsrom Beverage.
În 2008, vânzările URBB au fost cu 12% mai mari decât în 2007, atât pe sectorul de bere cât şi pe cel de răcoritoare. Pentru 2009, producătorul estimează o majorare a volumului de vânzări cu 9% pe divizia de bere şi de 37% pentru răcoritoare.
Antena3.ro