?Răspunsul nostru la criză este investiţia, fiindcă reprezintă cea mai bună modalitate de sprijinire a activităţii, pentru salvarea locurilor de muncă, în prezent, unica posibilitate de a pregăti locurile de muncă de mâine, şi pentru că am înregistrat întârzieri considerabile la capitolul investiţii?, a declarat Sarkozy la Douai (nordul Franţei).
Din cele 10,5 miliarde euro investiţii publice suplimentare, patru miliarde vor proveni de la stat, 2,5 miliarde euro de la administraţiile locale şi patru miliarde euro de la instituţiile publice (precum compania de electricitate EDF şi La Poste).
Aceşti bani vor fi destinaţi renovării spitalelor sau tribunalelor, precum şi infrastructurii de transport, pentru construirea a patru noi linii de tren de mare viteză şi a canalului Sena-Nordul Europei etc.
Sectoarele în mod special privilegiate de acest plan pe care îl va demara Guvernul conservator sunt cel auto şi construcţiile. Măsura de bază în industria auto este o primă de 1.000 de euro pentru cei care cumpără o maşină care emite mai puţin de 160 grame de dioxid de carbon de kilometru.
Această măsură, al cărei cost pentru conturile publice va fi de circa 220 milioane euro, se va adăuga unui împrumut de 500 milioane euro pentru finanţarea producătorilor de autoturisme şi constituirii unui fond de investiţii de 300 milioane euro (finanţat în parte chiar de către constructori) pentru a ajuta restructurarea companiilor de componente.
Statul îşi va asuma în următorii doi ani construcţia a 100.000 de locuinţe sociale, o parte dintre acestea urmând să le cumpere de la promotorii care nu reuşesc să le vândă.
În lipsa unei evaluări a acestei operaţiuni, va fi pusă la dispoziţia acestui program o sumă de 600 milioane euro, în care au fost incluşi banii estimaţi a fi necesari pentru achiziţionarea a 30.000 de locuinţe de la promotori, pentru a le transforma în locuinţe sociale.
Agerpres