Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, între 16 şi 23 noiembrie 2009.
Actuala criză financiară afectează şi sărbătorile de iarnă ale românilor, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion fiind ajungând la 1.523 lei, despre care respondenţii spun că este mai mică decât cea de anul trecut.
Pentru produse alimentare ocazionate de sărbătorile de iarnă,românii vor să cheltuie în medie 556,13 lei, pentru 47,6% dintre persoanele intervievate această sumă fiind mai mică faţă de cea alocată anul trecut pentru această categorie de cheltuieli.
Produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (brad, ornamente, îmbrăcăminte, încălţăminte) au o pondere mai mică în bugetul de cheltuieli. Orăşenii alocă în medie 321,09 lei acestei categorii de produse. Ca şi în cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, faţă de anul trecut, bugetul alocat este mai mic pentru 45,3% dintre respondenţi.
Antena3.ro