Oricine îşi dotează locuinţa cu panouri solare, pompe de caldură sau instalaţii de producere a energiei termice pe bază de biomasă îşi poate recupera investiţia, sau o parte din ea, prin decontarea facturii de către Administraţia Fondului de Mediu.
Pentru aceasta, proprietarii locuinţelor verzi trebuie să depună personal la sediul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului dosarul de finanţare.
Documente necesare
- cerere de finanţare nerambursabilă, tehnoredactată şi semnată, în original
- declaraţie pe propria răspundere, completată şi semnată, în original
- copie de pe actul de identitate al solicitantului
- extras de carte funciară care să ateste dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra imobilului pe/în care se va realiza proiectul, în original, sau autorizaţie de construire emisă solicitantului, în copie legalizata pentru imobilele aflate in constructie, valabile la data depunerii
- certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, în original, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de către organele competente
- adeverinţa privind existenţa contului bancar al solicitantului, emisă de o bancă comercială, în original
- un plic pe care se va completa numele şi adresa completă a solicitantului şi titlul programului.
Potrivit unei Hotărâri de Guvern, Programul Casa Verde va fi finanţat, anul acesta, prin 300.000.000 lei (credite de angajament) şi 435.899.000 lei (credite bugetare).
Mai multe detalii referitoare la programul „Casa Verde“ şi tipuri de subvenţii puteţi găsi pe green-report.ro.