Ţinută în frâu de FMI şi incapabilă să micşoreze cheltuielile cu funcţionarea statului, România e nevoită să dea cu piciorul banilor europeni - scrie cotidianul Gândul. 875 de milioane de euro puteau fi folosiţi în 2010 pentru drumuri şi căi ferate. Transporturile au primit însă doar 8,5% din suma necesară pentru cofinanţarea proiectelor pe bani europeni.
Ca să pună totuşi mâna pe fondurile de la Uniunea, România şi-a încercat norocul cu peste 40 de proiecte pe care oficialii din ministerul transporturilor le-au depus la Comisia europeană. Dintre acestea însă, au fost aprobate doar jumătate.
Şi asta pentru că n-avem banii necesari pentru pornirea proiectului. De regulă e nevoie de o cofinanţare, plus alocarea de la buget a unor fonduri suplimentare. Urmează apoi alte plăţi, către constructor şi abia apoi factura ajunge la Bruxelles, unde sunt returnaţi 85 la sută din bani.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu a anunţat recent că va cere delegaţiei FMI, care va veni maine la Bucureşti, să accepte o creştere a deficitului bugetar cu 1-2 puncte procentuale. Banii vor fi cheltuiţi strict pentru investiţii majore în infrastructură.
Antena3.ro