Astfel, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România s-a mărit în lunile ianuarie şi februarie de la 5.886 la 9.063 de unităţi, ceea ce înseamnă cea mai semnificativă creştere din UE ca procent (54%), în timp ce piaţa europeană s-a contractat cu 8,3%, informează Mediafax.
În februarie a fost înregistrat un avans de 27,4%, de la 3.238 la 4.126 de automobile, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care preia datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
În topul mărcilor, înmatriculările de autoturisme noi Dacia în România au urcat în februarie cu 9,81%, la 996 unităţi, în timp ce Skoda a înregistrat un avans de 23,04%, la 470 de maşini.
Volkswagen a afişat un avans de 36,25%, la 436 unităţi, Ford a reuşit o creştere de 50,22%, la 347 autoturisme, iar Renault a avansat cu 24,38%, la 250 de înmatriculări.
În Uniunea Europeană, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut în primele două luni ale anului cu 8,3%, de la 2,027 milioane la 1,858 milioane.
România a înregistat în primele două luni ale anului cea mai puternică creştere ca procent, în timp ce Polonia a avut cea mai bună evoluţie ca volum, câştigând peste 6.000 de înmatriculări de autoturisme noi (plus 15,2%), de la 41.800 la 48.169 unităţi.
Germania, cea mai mare piaţă europeană, a consemnat în ianuarie-februarie o evoluţie uşor negativă, de minus 0,2%, de la circa 435.500 la 434.500 de unităţi, în timp ce Franţa, a doua economie a UE, a afişat scăderi de peste 20% atât în primele două luni - la 310.056 unităţi, cât şi în luna februarie - la 163.010 înmatriculări, marcând cele mai puternice scăderi ca volum.