Antena 3 CNN Economic Biz News Raport ANCOM: Utilizatorii de telefonie mobilă din România vorbesc cel mai mult în reţeaua proprie

Raport ANCOM: Utilizatorii de telefonie mobilă din România vorbesc cel mai mult în reţeaua proprie

3 minute de citit Publicat la 12:46 04 Iun 2009 Modificat la 12:46 04 Iun 2009
Raport ANCOM: Utilizatorii de telefonie mobilă din România vorbesc cel mai mult în reţeaua proprie
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a lansat joi o statistică, remisă şi către Antena3.ro, pentru semestrul al doilea al anului 2008, din care reiese că traficul de voce realizat de către utilizatorii finali de servicii de telefonie mobilă a crescut cu aproape 50% faţă de anul 2007.

Astfel, anul trecut s-au înregistrat 16 miliarde de apeluri şi 30 de miliarde de minute de voce, iar creşterea a fost de aproximativ 36% pentru apeluri şi 44% pentru minute, faţă de anul 2007. În funcţie de volumul de trafic de minute, respectiv de apeluri, în anul 2008, un utilizator de telefonie mobilă a efectuat în medie, lunar, un trafic de voce de o oră şi 54 de minute, respectiv 62 de apeluri. În acelaşi timp, durata unui apel de voce realizat de către utilizatorii finali a crescut uşor, cu doar şapte secunde şi a ajuns la un minut şi 51 de secunde.

În ceea ce priveşte structura traficului în funcţie de destinaţiile apelate, nu s-au înregistrat schimbări semnificative faţă de anul 2007. În continuare, utilizatorii din România vorbesc cel mai mult în propria reţea, iar traficul în reţelele proprii deţin ponderea cea mai mare, respectiv 81%, în traficul total realizat prin intermediul reţelelor mobile de telefonie. Creşterea de peste 47% a volumului de trafic în reţea se datorează, în special, ofertelor numeroase cu minute gratuite ?în reţeaua proprie?, propuse de furnizori.

Numărul de mesaje scrise transmise în anul 2008 a crescut cu 36,5%, până la valoarea de 4 miliarde, din care 79% reprezintă trafic de mesaje scrise către reţeaua proprie.

De asemenea, în 2008 cu crescut indicatorii de piaţă şi în sectorul telefoniei fixe. Astfel, a fost raportat un număr de 5 milioane de linii de acces, cu 18% mai multe faţă de sfârşitul anului 2007 şi un volum total de trafic de 10,1 miliarde de minute, în creştere cu 15,5% faţă de sfârşitul anului 2007.

După scăderi constante înregistrate în ultimii ani în sectorul telefoniei fixe, volumul traficului de voce din reţelele publice fixe de telefonie a înregistrat o creştere de 22% în 2008 faţă de anul precedent, ceea ce înseamnă aproape 10 miliarde de minute în anul 2008, comparativ cu aproape 8,2 miliarde în 2007. Creşterea a avut loc în principal datorită creşterii volumului de trafic de voce realizat de utilizatorii furnizorilor alternativi cu 50%, dar şi datorită creşterii volumului de trafic de voce realizat de utilizatorii furnizorului fost monopolist, de 10%.

Din totalul traficului de voce realizat prin intermediul reţelelor publice fixe în anul 2008, 36% reprezintă traficul realizat de către utilizatorii furnizorilor alternativi, adică un volum de 3,7 miliarde minute. Utilizatorii furnizorilor alternativi au folosit telefonul fix în principal pentru a suna către alte reţele fixe, în proporţie de 33,1%, dar o pondere foarte apropiată, de 32,5% a avut-o şi traficul de voce în reţelele fixe proprii ale acestora.
În anul 2008, durata medie a unui apel de voce realizat prin intermediul reţelelor publice fixe a ajuns la 2 minute şi 45 secunde, în creştere cu 24 secunde faţă de cea înregistrată în anul 2007. Astfel, devine vizibil efectul existenţei pe piaţă a unor oferte care conţin un număr însemnat sau chiar nelimitat de minute incluse în abonament.

În sectorul serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra-cost, la data de 31 decembrie 2008, erau înregistraţi 5,65 milioane de abonaţi, cu aproximativ 7,7% mai mulţi decât la sfârşitul anului 2007. Conform datelor raportate către ANCOM, numărul de conexiuni pe suport de cablu a înregistrat o scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, de aproximativ 1,4%.

Raportul ANCOM mai arată că veniturile înregistrate anul trecut din servicii de comunicaţii electronice au depăşit valoarea de 4,5 miliarde euro, în creştere cu 7,2% faţă de anul precedent. Autoritatea estimează ca, în 2009, ratele de creştere ale serviciilor de comunicaţii să fie mai mici decât în anii anteriori şi să se bazeze în principal pe intensificarea utilizării serviciilor de ultimă generatie şi mai puţin pe atragerea de clienţi noi.

Paula Safta, Antena3.ro


×
x close