La aproape 6 luni de când au fost introduse noile reglementări, nici măcar 10% dintre cele peste 4.400 de produse tradiţionale existente în România nu au mai întrunit condiţiile necesare obţinerii unui nou atestat.
Explozia atestatelor obţinute în ultimii ani pentru produsele tradiţionale a avut loc din cauza legislaţiei mult prea permisive, deşi calitatea unora dintre produse lăsa de dorit.
La sfârşitul procesului de reatestare a tuturor produselor tradiţionale, românii le vor putea recunoaşte după însemne speciale reglementate de minister.
Producătorii care încă nu şi-au reatestat produsele tradiţionale după noile reguli mai au timp până pe 11 septembrie să întocmească documentaţia necesară, altfel riscă să îşi închidă afacerile.
„Ceea ce este foarte bine la această decizie este faptul că încearcă să se facă totuşi o anumită ordine şi, în momentul în care mergi într-un târg de produse tradiţionale, să ştii că produsul respectiv este din România”, a spus Bibiana Stanciulov, producător şi antreprenor.
Prin campania noastră Produs în ROmânia, vrem să subliniem un lucru, vital pentru bunăstarea noastră, şi anume importanţa susţinerii producţiei locale, producţia făcută în România şi implicit importanţa consumului de produse fabricate la noi în ţara. Produse care folosesc materie primă românească, forţa de muncă locală, valoare adăugată autohtonă şi care, automat, sprijină decisiv creşterea nivelului de trai al românilor.