Astfel de activităţi se desfăşoară şi în interiorul Uniunii Europene, astfel că România are de la cine să ia exemplu.
„Nu sunt mulţumit de ponderea legumelor şi fructelor româneşti din magazinele din România. De aceea, prin fondurile europene pe care le avem la dispoziţie facem tot posibilul să creştem capacitatea de producţie din România”, a declarat ministrul Agriculturii, Daniel Constantin.
Liderul BNS, Dumitru Costin, consideră că „e o relaţie directă între locurile de muncă şi consumul intern”.
„Încă de la începutul anilor '90, noi am abandonat complet politicile comerciale, n-am mai avut niciun fel de elemente de autoprotecţie pentru piaţa naţională”, a explicat Costin.
„În mod cert se poate reface industria, se poate reface comerţul, se poate reface exportul. Să nu uităm, Români a fost printre cele mai mari exportatoare de grâne. Mintea mea refuză să gândească faptul că nu am putea să ne susţinem măcar pe noi din punct de vedere al agriculturii”, este de părere Bibiana Stanciulov, producător şi antreprenor.
Prin campania noastră Produs în ROmânia, vrem să subliniem un lucru, vital pentru bunăstarea noastră, şi anume importanţa susţinerii producţiei locale, producţia făcută în România şi implicit importanţa consumului de produse fabricate la noi în ţara. Produse care folosesc materie primă românească, forţa de muncă locală, valoare adăugată autohtonă şi care, automat, sprijină decisiv creşterea nivelului de trai al românilor.