“Suntem suspicioşi când vedem anunţuri publice din partea unui agent economic sau a unei asociaţii de agenţi economici privind creşteri de preţuri. Aceasta ridică suspiciunea unui schimb de informaţii eventual a unei înţelegeri pentru a creşte în mod coordonat preţurile”, a spus Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Până se lămureşte Consiliul, afacerile merg înainte. Iar obligativitatea echipării maşinilor cu cauciucuri de iarnă a înviorat şi piaţa second hand sau cea a cauciucurilor reşapate. Patronii încearcă să-şi vândă marfa cât mai bine folosindu-se de singurul lor argument: preţul mai mic.
Într-o astfel de fabrică de câteva zile se munceşte zi-lumină. Muncitorii refac cauciucuri uzate adunate de prin Germania, Italia sau Spania.
Cauciucurile uzate sunt mai întâi verificate pe interior. Pentru reşapat nu se califică decât carcasele care au cel mult cinci ani vechime. După verificare, sunt tăiate părţile tocite şi e aplicată soluţia de lipit. După ce cauciucul este măsurat i se aplică o nouă banda de rulare. Cauciucul gata preparat intră în presă la o temperatură de 150 de grade, unde este ţinut o jumătate de oră.
Atenţie, însă, aderenţa unui astfel de pneu este mai bună însă trebuie ştiut că pe dedesubt rămâne tot un cauciuc second hand.